Sunday 21 June 2015

19 Ciri-ciri Orang Yang Kedekut

19 Ciri-ciri Orang Yang Kedekut | Bila aku baca satu artikel ni We All Have That One Friend Who Does At Least 70% Of These Thrifty Things, aku rasa macam banyak yang terkena batang hidung aku. Hahahha. 

Free food

Daripada 19 ciri-ciri orang yang kedekut yang disenaraikan dalam artikel tu, ada beberapa yang aku betul-betul buat. Antaranya:

Nombor 1: Tapau soso cili daripada restoran fast food
Nombor 3: Order ais kosong dekat restoran kalau free je. Kalau kena bayar tak nak order.
Nombor 9: Pergi event atau majlis apa-apa hanya untuk makanan percuma. Hehehhe.
Nombor 10: Guna teh uncang ulang kali sampai dah tak ada rasa teh
Nombor 12: Kalau makan jem, peanut butter atau nutella tu, sampai licin botol aku kerjakan.
Nombor 14: Sign up dekat macam-macam website untuk dapat sample percuma
Nombor 15: Simpan segala alah bekas makanan, botol air dan botol kaca supaya tak payah beli tapeware lain. 

Hahahah. Kedekutnya aku ni. Daripada 15 list tu, aku buat 7 perkara. Korang pulak buat yang mana? Meh share sikit. Korang boleh baca artikel tu dekat sini -> We All Have That One Friend Who Does At Least 70% Of These Thrifty Things.



No comments: